• Mladost
  • Zlatiborski krug
  • Zlatiborski krug
  • Volonterizam
  • Mladi za stare
  • radionica cmok

Miloš Belčević, od volontera do izvršnog direktora danskog startapa

  • Zlatiborac
  • Miloš

Mladi Zlatiborac, Miloš Belčević, volonter u Zlatiborskom krugu, učeničkom parlamentu i lokalnoj zajednici, još od srednje škole, nedavno je postao izvršni direktor danskog startapa Opinodo, koji započinje rad na svom proširenju u Srbiji i otvara kancelariju u Beogradu.

„Iskreno, igrom slučajeva sam se zainteresovao za ovaj startap... Svidela mi se usluga koju pružaju, svidela mi se pozadina suosnivača u marketingu i novinarstvu, kao i činjenica da su iz Skandinavije. Ja sam studirao norveški jezik i zaista se čak i tu dosta kockica poklopilo.”

Miloš je od 2011. uglavnom u Beogradu, gde je otišao kada je završio srednju školu u Čajetini. Upisao je studije skandinavskih jezika na Filološkom fakultetu, gde je diplomirao, priveo kraju master projekat iz komunikacije i marketinga na Rome Business School i radio u više internacionalnih kompanija, a poslednje dve godine na različitim projektima kao frilenser.

Prelazak na ovakvu poziciju nosi sa sobom nove izazove, ali i mogućnosti.

“Poslednjih dve godine sam kao frilenser i nezavisni konsultant radio na projektima za različite klijente iz više od 15 zemalja, što je bilo izazovno, ali i pružalo mnogo slobode. Rad u startapu je kao neka kombinacija preduzetništva i frilensinga. Okruženje je vrlo dinamično, različiti projekti, ciljevi i rokovi moraju istovremeno da se ispoštuju… ali takođe i prija vrlo neformalan i opušten ambijent, otvorena komunikacija i prilika da na ovakvoj poziciji učestvujem u oblikovanju neke dobre priče od samog početka.“

Opinodo je osnavan 2015, i radi se o alternativi za monetizaciju sajtova, zasnovanoj na anketama. To je B2B hab koji povezuje izdavače (blogere, medije...) i ostale biznise sa posetiocima (onlajn prodavnice, generatori lidova) sa agencijama za istraživanje tržišta kojima je potreban diverzifikovan uzorak ljudi.

Svaki intervju, odnosno anketa se prodaje, a generisani novac se deli između izdavača, osobe koja je popunjavala anketu (ispitanika) i Opinodo-a. Osim toga, ovo je prilika za ljude da direktno utiču svojim stavom na oblikovanje porizvoda i usluga u svojoj okolini.

Na ovaj način, Opinodo je obradio stotine hiljada kompletnih istraživanja tržišta u više od 40 zemalja sveta.

„Srbija ima mnogo potencijala za startape. Ljudi su otvoreni, obrazovani i imaju dobar osećaj za posao. U prošlosti je Srbija bila korišćena zbog uštede kroz autsorsovanje divelopera i frilensera, ali ja mislim da je potencijal mnogo veći“, ističe Nils Timer, suosnivač i generalni direktor ovog startapa.

Timer kaže da žele da učestvuju u kreiranju boljeg ekosistema za stvaranje uspešnih, internacionalno orijentisanih tehnoloških kompanija u Srbiji. „Volimo da radimo sa i investiramo u ljude koji mogu postati osnivači novih tehnoloških kompanija budućnosti“, dodaje.

Milošev primer pokazuje važnost rada na sebi, i volontiranja kao načina da se nauče nove stvari, steknu nova iskustva, da se razvijaju veštine i sposobnosti koje dovode do ostvarivanja postavljenih ciljeva.

Kategorija vesti: